Liaise Advocaten logo
1 min Leestijd

Booking.com misleidt consumenten

De hotelboekingssite Booking.com misleidt klanten door op de website te stellen dat er nog slechts één of enkele kamers beschikbaar zijn. De Reclame Code Commissie (RCC) oordeelde dat in haar uitspraak van 24 april 2014.

Booking.com wijst de klant bij het bekijken van een hotelkamer er namelijk op dat er nog slechts enkele kamers beschikbaar zijn, met zinnen als: ‘‘Laatste kans! We hebben nog 1 kamer vrij’’. Volgens de RCC maakt booking.com met dergelijke stellingen niet duidelijk dat het daarbij alleen gaat om het aanbod op de eigen site, en dat er mogelijk wel nog kamers beschikbaar zijn via andere sites of via het hotel zelf. De RCC stelt dan ook dat Booking.com dergelijke uitlatingen van de site af dient te halen om misleiding te voorkomen.

Het van oorsprong Nederlandse bedrijf Booking.com liet in een reactie weten dat met het woord ‘we’ Booking.com wordt bedoeld, en niet het hotel. Volgens hen kan er van misleiding dan ook geen sprake zijn.

De uitspraak van de RCC is nog niet definitief. Booking.com heeft twee weken de tijd om in beroep te gaan.

Hulp nodig? Praat met een van onze experts

  • Alexandra Iedema
  • David Allick
  • Merel Teunissen
  • Jaap Versteeg
  • Roland Wigman
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Binnen 1 werkdag antwoord